martes, 22 de septiembre de 2009

Sortir a morir

A les cinc de la tarda sortia de l’Hospital de la Santa Creu, m’havien embenat el braç com si fos una mòmia, però la ferida de bala no tenia gaire importància. Em vaig dirigir directament a la seu del sindicat per explicar el que m’havia passat, la ciutat estava governada per les barricades i tenia que vigilar cada vegada que creués un carrer o girés alguna cantonada.

Per fi estava al meu estimat barri de Poblenou, encara que molt canviat a causa de la guerra, vaig creuar la plaça Universitat i vaig entrar dins del portal del sindicat. Allà dos milicians em van preguntar com em trobava i si era capaç de poder disparar un fusell, clar estava que desprès del tiroteig que em va fer anar a l’hospital, jo estava ple de venjança i odi, el meu fervor per defensar Barcelona havia augmentat. Per això no hi vaig donar cap excusa per no poder tornar al front de la defensa de la ciutat. De cop i volta es van escoltar les sonoroses alarmes, vam sortir tots amb els fusells a les mans en mig de la plaça, el soroll dels avions feixistes s’escoltaven abans de poder veure’ls amb els nostres propis ulls, en aquell precís moment em van vindre a la ment aquelles paraules que em va dir la jove infermera abans de sortir de l’hospital:

-Sisplau, no surtis al carrer,-va dir amb els ulls plorosos- quedat i ajuda’ns amb els ferits, si surts firmaràs la teva pròpia sentència de mort i ja no et podré tornar a veure.

-Ens tornarem a veure, en aquesta vida o en l'altre, t'ho prometo-vaig dir sense girar-me i donant-li l'esquena vaig sortir.

No li vaig fer cas a la meva estimada infermera, i ja era massa tard, la desgràcia va caure del cel com un raig. No ens va donar temps de poder defensar-nos o d’amagar-nos , el bombardeig havia fet un gran forat en mig de la plaça, aquella plaça que m'havia vist néixer, créixer, viure i morir.

2 comentarios:

  1. Ostres!
    ja podries posar el blog en català, no trobes?
    només has d'anar al panell del teu bloc i canviar l'idioma a català.

    Salut!

    ResponderEliminar
  2. Gracies Nuri, no en tenia ni idea que es pogués ficar en català.

    Salut!

    ResponderEliminar